Saturday, January 12, 2013

Let's Ride!

Assalammualaikum..

Please refer to the title of this post for this post...hahaha~ merujuk kepada tajuk, setelah sekian lama motosikal ku menyepi setelah sekian lama x g ride, akhirnya ade membe ak organize pegi ride esok, Ahad. Aku bukan ape, kerana sedikit masalah kewangan, kekangan masa, tiada teman dan lain2 sebab telah menyebabkan ak berhenti seketika dari pegi ride jauh2.

Sepanjang 1st n last ride ak bersama rakan ke Karak sebelum ini, aku telah mempelajari sesuatu. Oleh kerana aku menggunakan motosikal 600cc sahaja, maka motosikal yang lebih tinggi cc nya tidak akan menunggu kami, jika ada teman lebih kurang cc, ade jugak teman. Kalo tidak, tertinggal lah sorang2 kat blakang.

Ride ke-2 ni kami bersama rakan lain (dalam 2 orang) yang menggunakan kawasaki ER6..it should be ok I think. Bukan ape, setakat 160-170 km/j tu, ok la lagi nak ikot. Tapi kalau dah ride sampai 220-250km/j (1st ride)..ape pon x nampak. Diorang tau jalan boleh la..Haha~

Apepon, esok kami akan ke Ipoh untuk sarapan (kot) dan kemudian sambung perjalanan ke Cameron Highland ntok jalan2 sebentar. Program lebih lanjut? aku pon x tau..ikotkan ajelah.

Kepada sesape yang bace entry ni, sila doakan keselamatan kami. Amin~

Sekian,

Terima kasih.

UPDATE 13 Jan 13

Sesungguhnya Hujan rahmat turun dengan lebatnya hari ini dari pagi sampai dalam anggaran jam 10 pagi di sekitar Klang. Maka expedisi mereka diteruskan tanpa aku. Hal ini kerana aku tidak dapat melibatkan diri. Walaupon ak dah on da way jmpe diorang, tp engatkan hujan hanya di Klang, tetapi sampai Kota Damansara pon masih x reda, malah lebih lebat.

Dek kerana kasot dah takung air, jaket dah penuh mcm berenang, dan boxer pon dah basah kesejukan, maka aku call kengkawan ntok tidak menyertai mereka. Mungkin lain kali.

Maka lepaklah aku dirumah hari minggu ini ditemani keluarga tersayang sambil online mengisi masa lapang.

Thanks!

No comments:

Related Posts with Thumbnails

klik sini~