Tuesday, October 5, 2010

alhamdulillah, hidup kembali stabil..

Assalammualaikum w.b.t.

(Jgn x jawab salam ok?)

Alhamdulillah, tgk tajuk pon dah tahu aku nak cerita ape kan? Tp biarkan aku mulakan cerita dengan beberapa kesempitan yang aku rasa. Seperti yang kita ketahui, ade 5 perkara sebelum 5 perkara. Dan salah satu yang pernah aku alami adalah lapang sebelum kesempitan. Kelapangan dan kesempitan ada dalam pelbagai rupa seperti urusan seharian, kewangan dan macam-macam. Dan ternyata dalam kes aku, kewangan.

Semasa belajar di U, kelapangan sangat terasa, tetapi...

Setelah habis belajar dan kehabisan bulan ramadhan (rujuk kembali ap ak buat mase bulan ramadhan kat post sblom ni), poketku juga terasa kehabisan. Disini bermula kesempitan. Pekerjaan tetap yang dijanjikan oleh majikan seperti tidak akan menjadi kenyataan. Offer letter yang ditunggu telah mencapai tarikh expired selama 3 mggu. Dan aku juga duduk dirumah semakin kekeringan poket. Jalan termudah aku adalah mencari pekerjaan lain tp status pekerjaan tetap masih diragui. Apakan dayaku. Jalan terbaik, buat part time.

Dan alhamdulillah, selepas ak memulakan kerja part time, ak mendapat khabar berita bahawa pekerjaan tetap aku tetap berjalan, cuma tertangguh. Mereka dikhabarkan akan menghantar offer letter dalam minggu ini juga atau lebih tepat, bulan ini. Maka alhamdulillah, aku sudah ada 2 pekerjaan dalam suatu masa. Bermaksud aku sudah ada multiple source of income? kan? Nak berduit, kenelah buat banyak kerja, kan? Inilah kelapangan semula yang aku rasa kembali. Setiap hari berdoa dan percaya. Alhamdulillah. Keberkatan membuahkan hasil. Nak tahu pekerjaan tetap aku? Tunggu bila aku dapat offer letter dalam post akan datang ok? Kalau korang berminat nak buat part time jugak, msj je aku, ok?

No comments:

Related Posts with Thumbnails

klik sini~