Saturday, October 9, 2010

Futsal adik beradik.

Assalammualaikun w.b.t.

Semasa aku mula menulis tajuk dan cerita dongengan ini, jam telah pun menunjukkan pukul 1:48 minit pagi hari sabtu. Berbalik kepada tajuk cerita, ak hanya nak menceritakan apa yang aku buat tadi. Malam ini adalah malam yang indah. Malam seperti biasa. Lebih indah jika hujan, sejuk tidooo..

Malam tadi aku bermain futsal dengan rakan2 aku. (Sebenarnya rakan adek2 aku). Mereka berumur dalam lingkungan 21 kebawah (paling muda adik aku kot tgh ambik pmr). Kami bermain dari jam 10.30 malam sehingga 12 pagi. Seronok main futsal malam2 ni. Xpercaya cuba lah. Xpanas dan menyegarkan.

Apa yang ingin aku tekankan disini adalah keseronokan aku bermain bersama adik2 ku. Nak dijadikan cerita, aku berumur 22 tahun, adik bawah aku berumur 20 tahun, 19 tahun dan 15 tahun. Kami semua lelaki. Kami bermain futsal bersama, kengakawan sama (bdak kampung) tapi team sahaja lain. Keseronokan terasa bila kami dapat bermain bersama dan orang gelar kami team adik beradik. Haha. Tapi aku seronok. Anda pasti faham bila anda ada beberapa adik yang sekepala dengan anda dan mereka serta kawan2 mereka tetap menghormati anda.

Nasihat aku, kalau mahu ber-anak nanti, bagilah 2@3 orang rapat2 jaraknya, nescaya mereka kamcing dan sekepala. Aktiviti bersama kami yang lain adalah seperti merokok bersama (kecuali 15 tahun), memancing bersama, mengusha awek bersama dan mengganggu mak masak bersama serta lain2 lagi.

Seronok kan?

No comments:

Related Posts with Thumbnails

klik sini~